fredag 28 januari 2011

Idag är dagen

Nycklarna ska hamna i min hand.
Kartongerna ska börja flyttas på.

Jag är trött trött trött men det kliar i fingrarna av att få börja.
Har ingen ro eller tid att vara på jobbet egentligen men just nu kan jag ändå föga göra eftersom det dröjer ytterligare några timmar innan nyckelskifte sker.

Men jag längtar.
Längtar efter att få börja packa upp.
Få ordning på saker och ting och skapa mig ett hem.

Att kunna sluta bo i en banankartong.

Sista natten i gamla lyan ikväll.
För tre månader sedan trodde jag att det skulle kännas vemodigt.
Nu vill jag nog mest bara ha det gjort.
Kanske beror det på alla kartonger.
Att det inte varit roligt att vara hemma å inget göra senaste veckorna.

Att få kunna bygga upp en vardag igen.

Med lite tur är det snart barmark också.
Då kommer den lilla gröna ut och tids nog även inlinesen.
Gosh vad jag längtar!

Inga kommentarer: