tisdag 4 januari 2011

Wanna run with me?

Det kryper och det kliar under skinnet.
En hektisk period har kommit till sin ände.
En ny har precis börjat.

Jag behöver miljöombyte.
Jag behöver komma bort.
Slippa tänka på måsten.

Fredagens klämdag blev till semester.
Det finns en inre stress som behöver lägga sig.
Det finns en lägenhet som måste börjas packa ner.


Själv vill jag bara sätta mig på ett tåg norrut.


Ta en dag eller två.
Att bara softa.
Med dig.

Jag behöver komma bort från det som gör mig stressad.
För även om jag inte gör något så finns det runt omkring.

Efter en helg med familjen så nära att de nästan kröp in under mitt skinn var det skönt att komma hem till ensamheten.

Men det är skillnad på fem vuxna och ett barn i ett allt för litet hus och att ha någon sitta skavfötters med en i andra änden av soffan.

Terrängen jag färdas i är dock fortfarande okänd och vägen är skumpig.
Kanske kommer det en påfart en bit längre fram.
Kanske är vägen egentligen precis bredvid.

Men jag ser den inte och jag vet inte vad som finns vid sidan av.
Vågar jag ta en gir och svänga tvärt?

Inga kommentarer: