lördag 15 januari 2011

Bryt den tystnad som råder

Jag är väggklättrare idag.
Gör det mesta utom att packa kartonger.
Lyckas dåligt med att inte tänka på dig.

Jag tycker inte om tystnad.
Jag har aldrig tyckt om tystnad.
Och jag avskyr när det är tyst oss emellan.


Men jag vet att du är den försiktige och jag är den otålige.

Mindre än en vecka har gått och jag klättrar på väggarna.


Samtidigt vet jag ju nånstans där inne.
Att det nog är en bra liten paus som är.
Fast samtidigt som jag försöker reda ut saker och ting.
Blir jag bara än mer förvirrad i vad jag vill.


Varför ska tankar och känslor vara så komplicerade.


Idag ska jag baka kärleksmums.
Kärleksteét jag drack förra året fungerade föga.
Jag undrar om det går bättre med något i mer fast form.

Vi får väl se.

Inga kommentarer: