torsdag 27 januari 2011

Det är nära nu...

På flera sätt kan tilläggas.
Nycklarna till nya lägenheten skiftar ägare imorgon.
Efter min förkärlek för siffror sker detta kl 15.15.

Vad som också är nära är att bägaren snart är full.
Jag känner hur det skvalpar där uppe vid kanten.
Än så länge håller jag vågskvalpet i chack.
Men det krävs inte mycket nu.
Inte mycket alls.

Jag hoppas att jag klarar mig igenom flytten.
På ett sådant sätt att jag fortfarande är trevlig.
Sen om jag droppar den där sista droppen när jag är själv.
Då må så vara.

Men jag vill kunna vara i det skick att jag kan visa min uppskattning till de som hjälper mig att genomföra detta. Att kunna hålla det där vågskvalpet innanför glaskanterna och inte spilla en droppe. Icke att förneka dansar jag dock på en skör tråd.

Jag får utmana mig själv helt enkelt.
Lära mig ta djupa andetag och räkna till tio.
Tänka logiskt istället för att handla efter trött huvud.

På lördag kväll väntar varmt bad och kall öl.
Då kan tårarna rinna bäst de vill och lätta på trycket.
Innan dess ska jag göra mitt bästa för att vara solid.

2 kommentarer:

Saga sa...

Tusen kramar fyllda med styrka och värme till dig!

Kom hit så fikar vi och pratar skit om killar :)

Kaos sa...

Tack, vad söt du är vännen :) Och den där fikan måste vi absolut ta nån gång :)

Kram!