onsdag 10 november 2010

Blandade känslor om...

... lägenhetsvisning

Telefonen har börjat ringa här. Anmälningstiden för intresseanmälan på min lägenhet har gått ut och nu vill de komma på visning.

Det känns konstigt.

Konstigt att om två dagar öppna dörren för en främmande människa som ska traska omkring här. Bedöma vad hon tycker om lägenheten och kanske även drömma sig bort och planera en framtid i den.

I min lägenhet.

Jag ser verkligen fram emot att flytta till min nya lägenhet. Det gör jag verkligen. Men det är inte med lätt hjärta jag lämnar denna för jag trivs ju. Det är ju inte det som är orsaken till att jag flyttar, att jag skulle vantrivas.

Jag har vägt fördelar mot nackdelar och detta är det beslut jag kom fram till - att flytta. Men ändå känns det så konstigt och jag får en liten klump i magen när jag inser att det är så definitivt. Fötterna blir kalla och jag funderar på "vad har jag gjort?"

För tänk om jag ångrar mig.

Flytta igen är ju självklart ett alternativ. Men tänk om jag saknar Min lägenhet. Denna lägenhet. Och så bor någon annan i den. Det känns konstigt.

Kanske förändras det när jag börjar packa. Planera lite mer inför den andra lägenheten. Tänka på att kunna sitta ute på balkongen när våren väl är kommen. Se fördelarna i dit jag flyttar istället för att sakna fördelarna i det som jag lämnar.

Men mitt hem är min borg och den försvarar jag till sista minut jag bor här. Det är jag övertygad om. Sen byter jag skyddsobjekt och står rustad och klar för att möta världen igen. Tiden här emellan kan tänkas vara lite vimmelkantig.

Inga kommentarer: