tisdag 5 april 2011

I've been through this before

En lek som är en lek men som utvecklas till något brandfarligt.
Jag håller låg profil och betraktar skådespelet men icke att förneka står jag med en tändsticka i handen och jag tror att du kanske vet det.

Men du spelar ovetandes och jag spelar ovetandes men jag har gjort någon annan väldigt medveten för den personen har rätt att veta. Men detta vet inte du om och för tillfället gör vi vårt bästa för att så ska förbli.

Bara för att se vad ditt nästa drag blir.

För även om en lek är en lek kan det vara en seriös sådan och du har gett intrycket av just det men i själva verket spelar du både dubbel- och trippelspel och du ska nog vara glad att jag inte avslöjade vad jag visste och tog reda på när det uppdagades för då hade den där tändstickan i min hand fattat eld av någon annan och helvetet hade kunnat bryta loss.

Kanske var det synd att så inte blev för din skull men min analys av läget där och då sade mig att det var bäst att låta bli. För någon annans skull.

Du misstänkter mig och litar inte på mig för jag försade mig lite grand även om jag försökte prata bort det. Du låtsas som att du har släppt det men jag har svårt att tro att det är sant för även om du är dum har jag svårt att tro att du är så lättlurad.

Men jag har varit med om detta förut och den gången föll jag i ett fall jag aldrig trodde skulle ta slut men denna gång är jag stark och har stöd som håller fast i mig lika hårt av samma orsak. Vi ska se till att det är vi som sitter kvar i båten och det är du som hamnar överbord - inte tvärt om.

Du kan inte sänka oss.
Du ska inte kosta mig en vän till.
Du har redan kostat mig en och det är en för mycket.

Inga kommentarer: