tisdag 8 februari 2011

Ord om ord

Jag älskar ord.
Jag älskar att vända på dem.
Vrida på dem och matcha med varandra.

Att formatera meningar.
Experimentera med ord.
Testa nya uttryck.
Blanda dem med gamla.

Se vilken effekt ett enstaka ord kan få på en mening.
Och vilken betydelseskiftning som kan ske om det byts ut.

Jag älskar ord.
Att leka med dem.
Analysera dem in i detalj.
Faschineras över dem.

Hur ord som står för samma sak än dock klingar olika.

Jag har skrivit så länge jag kan minnas.
Så länge jag har kunnat dess konst.
Ett liv utan ord för mig.
Är ganska så tomt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så jag förstår din kärlek för ord. Jag är precis likadan. Kan inte leva utan dom.

<3

Saga sa...

Och jag älskar dina ord, även om jag är en usel kommentererska!

Kaos sa...

Vad söta ni är, båda två! :)

<3