onsdag 16 februari 2011

En liten update

Det händer inte mycket just nu därav att en viss tystnad råder. Jag stider med mig själv i längtan efter något riktigt och längtan efter att det ska hända något överhuvudtaget. Det går väl lite sisådär.

Vad gäller efterdyningarna av flytten är jag trött på att ringa runt och klaga. Det har blivit ett antal samtal till Tele2 som schabblade med min internetuppkoppling, som nu dock fungerar. E-on har förstått att jag har flyttat och avslutat mitt abonnemang i gamla lägenheten men skickar fortfarande alla informationskuvert samt fakturor dit och från Ikea fick jag med mig en kantstött byrå.

Ibland önskar jag att saker kunde gå lite mer smidigt.

Men har man inte tur i kärlek så ska man ju tydligen ha tur i spel. En framskrapad nitlott av version Triss hånade mig i måndags när jag gjorde ett försök. Jag är skeptisk till den teorin även om jag nånstans ändå vill tro på den.

Våren står och knackar is från gatorna men är fortfarande för svag för att lyckas helt. Min rastlöshet har börjat nagga på hjärta och själ samt en längtan efter att fly iväg någonstans för en stund. Hjärtat söker en träffpunkt och kroppen beröring.

Nya lyan är ett Gott Hem även om jag börjar bli trött på att den fortfarande kan klassificeras som en krigszon. Men med lite tur kommer en ny byrågavel till helgen och då kanske jag kan få lite ordning på hemmet. Sedan kanske resten kommer av sig självt.

Med lite tur.

Inga kommentarer: