torsdag 17 februari 2011

Beslut och vårkvitter

Fåglarna kvittrade lite smått när jag promenerade till jobbet i morse och ingav hopp om en nalkande vår. Tröttheten är som en bomullstuss instoppad i huvudet men benen vet var de ska gå så det mesta sker på rutin.

Jag är trött på att leva bland kartonger och att ständigt återgå till ett visst kaos straxt efter att jag trott att jag äntligen fått ordning på ett rum. På kvällarna hinns det inte med speciellt mycket och helgerna har hitintills varit fullbokade.

Imorgon blev det därför semester med en förhoppning om att kunna få lite ordning i lyan och röjja upp bland kartonger och bråte. Kanske hinner jag även unna mig lite softarkvalitetstid under helgen då den spontant en torsdagmorgon utökades med en dag extra.

Med detta beslut taget kändes stegen mot jobbet med ens lite lättare och även om bomullstussen i huvudet fortfarande är kvar känns den inte lika dunkel. Nu ska här bli lite struktur i tillvaron och livet igen.

Tänk vad positiv energi ett enkelt litet beslut kan ge.

Inga kommentarer: